Hoe ga ik om met hyves / facebook?
Aangezien deze twee sociale netwerken tegenwoordig een hype zijn, en je hoort er natuurlijk niet bij wanneer je niet actief bent hierop. Vandaar dit artikel waarin ik uitleg hoe je nou eigenlijk hiermee moet omgaan.
Zo zijn er een aantal dingen die je vooral niet moet doen.
- Nodig zoveel mogelijk mensen uit die je niet kent om populair te lijken, omdat je veel "vrienden" hebt. Dit is vooral irritant voor de mensen die elke keer uitnodigingen krijgen van onbekenden.
- Gebruik van overmatig veel emoticons (smileys). Hoe leuk ze ook zijn, om je bericht leesbaar te houden is het handig om te blijven bij 1 - 3 emoticons per bericht.
- Pikante foto's. Tja, ik kom ze genoeg tegen, meiden die poseren alsof ze in de playboy horen of jongens die halfnaakt voor de spiegel staan. Dit is eigenlijk een goedkope manier van versieren, aangezien spanning een van de belangrijke factoren bij verleiding is. Probeer het netjes te houden, als je later werkt voor een baas wil je natuurlijk niet dat dit soort foto's naar boven komen!
Om nu niet al te negatief over te komen ook wat tips!
- Gebruik meerdere albums. Je kunt per album instellen wie het wel of niet mag zien, dus zet die dronken weekendfoto's in een album voor alleen je vrienden en plaats de foto's waarop je zelf goed uitkomt in een publiek toegankelijk album.
- Wees actief. De hele kracht van het sociale netwerk is natuurlijk het 'sociaal' zijn. Dit betekent ook de mensen die je weinig spreekt aandacht geven door toch even die foto te 'liken' / 'respecteren' of toch nog even die felicitatie te doen of krabbel achter te laten. Mensen waarderen dit, en onthoud: wie geeft, krijgt ook terug!
- Wanneer je op zoek bent naar nieuwe contacten of gewoon nieuwschierig bent, ga dan vooral eens kijken bij de vrienden van je vrienden. Grote kans dat hier mensen tussen zitten die je een "O ja!" moment geven, omdat je ze bijvoorbeeld een keer bij het stappen bent tegengekomen.
Nog meer do's en don't's? Laat een reactie achter!
ik ben gister u...